BYD Group is nu de Global Automotive Partner van FC Internazionale Milano. Deze spannende samenwerking van drie jaar verbindt twee wereldiconen—de één op de weg, de ander op het veld—verenigd door innovatie, ambitie en een gedeelde drang naar uitmuntendheid.
De samenwerking is een belangrijke stap in BYD’s wereldwijde expansie en biedt een unieke kans om miljoenen voetbalfans over de hele wereld te bereiken. Met meer dan 533 miljoen supporters reikt Inters invloed tot ver buiten Italië, waaronder BYD’s thuismarkt China en belangrijke regio’s zoals Zuid-Amerika en Europa.
Als onderdeel van de overeenkomst zal BYD zo’n 70 premium voertuigen leveren aan de eerste ploeg en staf van Inter, te beginnen met een op maat gemaakte Nerazzurri-editie van de BYD SEALION 7. Dit exclusieve model zal ook als gelimiteerde editie beschikbaar worden voor Inter-fans.
Stella Li, Executive Vice President van BYD, zegt:
"Deze samenwerking is een droom. De energie, vastberadenheid en wereldwijde groei van Inter weerspiegelen BYD’s eigen waarden in onze strijd tegen klimaatverandering via innovatie."
De samenwerking omvat ook exclusieve koop- en huurprogramma’s voor Inter-supporters wereldwijd en ondersteunt de lancering van BYD’s luxe merk DENZA in Europa.
Deze stap volgt op BYD’s groeiende betrokkenheid bij topvoetbal, waaronder het sponsorschap van UEFA EURO 2024—een duidelijk signaal dat het bedrijf klaar is om het wereldtoneel te elektrificeren.